سبد خرید 0

سرامیک یا سنگ کدام را انتخاب کنیم ؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | جمعه 10 فروردین 1403 در ساعت 10 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

                                                           سنگ طبیعی و سرامیک

 آنها هر دو مواد سطح سخت با ویژگی ها و دوام قابل مقایسه هستند هر دوی آنها نیز از مواد طبیعی ساخته شده‌اند، به صورت یکسان نصب شده‌اند و به همان سطح مراقبت نیاز دارند.

 سنگ طبیعی و سرامیک بسته به محل نصب هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما، کدام یک را باید انتخاب کنید؟ خوب، بیایید در مورد هر یک یاد بگیریم تا به شما در تصمیم گیری درست کمک کنیم  !

سرامیک کاشی است که معمولاً از خاک رس قرمز یا سفید که در کوره پخته می شود ساخته می شود. کاشی و سرامیک به دو صورت لعابدار و بدون لعاب موجود است. اکثریت قریب به اتفاق کاشی و سرامیک با لعاب تولید می شود تا یک مهر و موم غیر قابل نفوذ بر روی سطح مواد خاک رس طبیعی ایجاد کند. سطح لعاب سخت، ضد آب و بسیار مقاوم در برابر لکه است. همچنین به هیچ نوع درزگیر یا پوشش محافظی نیاز ندارد .

 

سنگ طبیعی در مقابل کاشی و سرامیک مزایا و معایبی دارد که میخواهیم به آن بپردازیم :

 

1) ماندگاری

 

کاشی و سرامیک دارای درجه بندی های مختلف سختی است به عنوان یک نکته کلی، سنگ طبیعی زمانی که به درستی از آن مراقبت شود دوام بیشتری نسبت به سرامیک دارد.

 

2) نظافت و نگهداری

 

تعمیر و نگهداری اولیه ضروری است تا هم سنگ طبیعی و هم کاشی و سرامیک جدید به نظر برسد. هر دو نیاز به تمیز کردن منظم دارند، اما روش انجام آن بین این دو متفاوت است.

مواد سنگ طبیعی متخلخل هستند و به درزگیر یا لعاب برای کمک به پر کردن منافذ و مقاوم کردن مواد در برابر آب و لکه نیاز دارند. بسته به نوع ماده سنگ طبیعی که استفاده می کنید، درزگیر باید به طور دوره ای مجدداً اعمال شود. وقتی صحبت از نگهداری روزمره می شود، از پاک کننده های اسیدی دوری کنید، زیرا می تواند به خود سنگ آسیب برساند.

 

کاشی و سرامیک لعابدار بدون پوشش اضافی آماده استفاده است. اگر نگران لکه شدن هستید، ممکن است بخواهید یک درزگیر روی دوغاب اضافه کنید تا مانند کاشی اطراف تمیز بماند. کاشی و سرامیک بدون لعاب به یک درزگیر یا پوشش رویی برای محافظت از آن در برابر لکه مانند سنگ طبیعی نیاز دارد. لعاب بادوام روی کاشی و سرامیک آن را برای استفاده با طیف گسترده ای از محصولات تمیز کننده مناسب می کند.

 

3)تنوع رنگ

سبک خانه شما به تعیین کفپوش سنگ طبیعی یا کاشی سرامیکی کمک می کند و اینکه کدام متریال به بهترین شکل به آن ظاهر فضا می رسد. سنگ طبیعی در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های طبیعی، از رنگ‌های سفید ترد تا رنگ‌های بژ و قهوه‌ای تیره موجود است. مواد انتخاب شده به دیکته کردن رنگ کفپوش کمک می کند.

از آنجایی که کاشی و سرامیک ساخته دست بشر است، می‌تواند در رنگ‌ها و طرح‌های بی‌شماری وجود داشته باشد. حتی می توان آن را شبیه به سنگ طبیعی یا تخته های چوب سخت ساخت. انتخاب رنگ های متنوع کاشی و سرامیک، یافتن کاشی و سرامیک متناسب با دکوراسیون داخلی را آسان می کند ..

 

وقتی نوبت به تصمیم گیری می رسد که کدام متریال بهترین انتخاب را برای فضای شما دارد، همه چیز در مورد درک مزایا و معایب هر یک است. قبل از اینکه به خود متریال ها نگاه کنید، طراحی کلی فضا، تعداد افرادی که از فضا استفاده می کنند و فضا به چه چیزی در روز نیاز دارد را در نظر بگیرید. کاشی خود را با دقت انتخاب کنید و در تمیز کردن و نگهداری کوتاهی نکنید تا مطمئن شوید که فضای شما برای سال‌های آینده زیبا به نظر می‌رسد.

 

کفپوش کاشی و سرامیک مقرون به صرفه است و تمیز نگه داشتن آن آسان است.

 سنگ طبیعی کمی قیمت بالاتری دارند، اما طبیعی و مجلل هستند و تمیز کردن آن چندان دشوار نیست.

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()